Co roku 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Z tej okazji uczniowie klasy IB i IIIB wzięli udział w wyjątkowych zajęciach, których celem było zwiększenie wiedzy dotyczącej autyzmu.
Autyzm to odmienny od typowego sposób rozwoju człowieka, objawiający się różnicami w sposobie komunikacji, nawiązywania relacji, wyrażania emocji, uczenia się oraz różnorodnym schematem zachowań. Każda osoba z autyzmem jest indywidualnością, a wymienione wcześniej cechy mogą występować w różnym natężeniu. Autyzm dotyczy wielu obszarów funkcjonowania i sprawia, że osoby nim dotknięte rozwijają się inaczej.
Uczniowie klasy IB i IIIB mogli doświadczyć innego niż dotychczas sposobu odbierania bodźców – pierwszoklasiści mieli pokolorować obrazek ręką inną niż dominująca z założoną rękawicą kuchenną; trzecioklasiści zaś pisali dyktando z zaburzonym odbiorem bodźców słuchowych. Później wszyscy zostali poproszeni o opowiedzenie, jakie emocje towarzyszyły im podczas wykonywania zadania. Odczucia uczniów zostały spisane na tablicy.
Dzięki zajęciom wiemy, że autyzm wpływa na całe życie i jak ważna jest akceptacja i zrozumienie. Razem możemy stworzyć lepszy świat dla osób z autyzmem!
Monika Trawińska – Kolecka
Natalia Turz – Kozłowska